Novoroční výšlap na rozhlednu

Doporučená trasa pro pěší v délce cca 8 km

Z náměstí T. G. Masaryka po žluté turistické značce ulicí Svatopluka Čecha až na most přes řeku Smědá, kde přejdeme na modrou turistickou značku a po ní rovně kolem nejstaršího kostela ve městě z roku 1533 až do Horního Větrova. Dále vlevo do osady Hág a opět po žluté značce klesáme k mostu, kolem tenisových kurtů a parkovou cestou, k rozcestníku před frýdlantským zámkem. Pokračujeme na kopeček ke Střední zemědělská škole a Obchodní akademii a vlevo silnicí lemovanou alejí lip a kaštanů s pěkným výhledem na město, odkud zahlédneme i rozhlednu. Projdeme sídlištěm kolem základní školy T. G. Masaryka a dále kolem budovy nemocnice z roku 1902 ulicí Lužickou až na křižovatku, kde zahneme vpravo na žlutou turistickou značku, která nás provede kolem bývalého koupaliště Strmou ulicí až do cíle k Frýdlantské rozhledně.

Doporučená trasa pro cyklisty v délce cca 23 km

Náměstí T. G. Masaryka – ulicí Míru až na most přes řeku Smědá – modrou turistickou značkou do Horního Větrova (kontrola u zastávky 13,15 – 14,30) – Dětřichov – Kunratice – Víska – Předlánce – Frýdlant (u hřbitova vlevo) – Frýdlantská rozhledna (cíl).

Při dobrých podmínkách je možné při cestě z Předlánců do Frýdlantu využít část cyklostezky č. 3016 přes Pousteckou oboru (značeno cyklistickými značkami s odbočkou k rozhledně).